Thursday 24 August 2017

Motivatie & Commitment – Een eerste stap naar slagen voor je examen statistiek


Wat is jouw motivatie? Waarom wil je voor statistiek slagen? Het is een goed idee om alles eens op een rijtje te plaatsen en ergens op een blad papier te schrijven. Als je een dipje krijgt, kan je opnieuw naar dit papier gaan kijken om jezelf eraan te herinneren waarom je wilt slagen voor statistiek.

We helpen je alvast op weg:

1. Ik wil mijn diploma halen. Statistiek maakt deel uit van deze opleiding, easy as that.
2. Ik wil statistiek kunnen om mijn thesis te kunnen schrijven – hiervoor heb ik statistiek nodig
3. Ik zie in dat statistiek een belangrijke asset is op mijn CV in de huidige maatschappij
4. Ik wil kritisch leren nadenken over de informatie die ik krijg (media, kranten, online,...)
5. Ik heb oog op een academische carrière en statistiek is hierbij belangrijk

Motivatie zodat je kan beginnen studeren

Zonder motivatie zal het heel moeilijk zijn om jezelf te –go figure- motiveren om voldoende te studeren zodat je kan slagen voor je examen statistiek. Zorg er dus voor dat je zeker wat tijd uittrekt om over je motivatie na te denken – schrijf het op en stop dit blad aan het begin van je cursus. Als er een depressie-momentje opduikt, kan je hier altijd naar teruggrijpen.







No comments:

Post a Comment